ΕΔΩ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΠΟΥ ΕΚΦΡΑΖΟΥΝ
ΤΙΣ ΙΔΕΕΣ ΜΑΣ, ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΔΙΩΞΕΙΣ ΜΑΣ.
ΟΤΑΝ Ο «ΓΝΗΣΙΟΣ ΓΑΥΡΟΣ» ΚΑΛΕΙΤΑΙ Ν’ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙ ΤΗΝ ΑΞΙΑ ΤΟΥ
(ΚΑΙ ΝΑ ΣΗΚΩΣΕΙ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΣΤΟΥΣ ΩΜΟΥΣ ΤΟΥ)
Χθες η ομάδα του Μεγάλου Λιμανιού έδωσε στην Κύπρο τον πρώτο από τους δύο αγώνες οι οποίοι θα κρίνουν αν θα συνεχίσει την Ευρωπαϊκή της πορεία στο EUROPA ή το CONFERENCE LEAGUE. Δεδομένης της συσχέτισης από την UEFA της ομαδικής με την Εθνική βαθμολογία, ο «γνήσιος Γαύρος» καλείται εκτός της συμμετοχής του στους ομίλους του EUROPA (αφού η συμμετοχή στους ομίλους του CONFERENCE για μια ομάδα που ξεκίνησε από τα προκριματικά του CL είναι κατάντια) να κερδίσει όσους γίνεται περισσότερους βαθμούς τόσο για τον ίδιο όσο και για όλους του υπόλοιπους.
ΠΟΙΟΣ ΚΕΡΑΤΑΣ ΕΙΠΕ ΟΤΙ ΤΟ ΝΕΟ ΓΗΠΕΔΟ ΕΧΕΙ ΑΤΕΛΕΙΕΣ;
(ΜΗ ΜΟΥ ΤΣΑΝΤΙΖΕΤΕ ΤΟΝ ΤΣΑΤΑΛΗ)
Γενικά μιλώντας υπάρχουν δύο ειδών άνθρωποι από άποψη ενδιαφέροντος: αυτοί που πραγματικά ενδιαφέρονται για κάποιον/κάτι και αυτοί που κάνουν (υποτίθεται) ότι ενδιαφέρονται. Οι πρώτοι ρωτάνε καλόπιστα και καλοπροαίρετα για να μάθουν και έτσι να βοηθήσουν αν μπορούν. Οι δεύτεροι εκτελώντας τις διαταγές των «από πάνω» τους προσπαθούν να ελέγξουν την κατάσταση και να καθησυχάσουν αυτούς που ρωτούν. Όταν οι πρώτοι (αυτοί που ενδιαφέρονται) δεν παίρνουν απάντηση στα ερωτήματα τους προσπαθούν οι ίδιοι να βρουν την άκρη παρατηρώντας ακόμη και την πιο μικρή λεπτομέρεια. Αυτό που πρέπει να έχουμε πάντα υπόψη μας είναι πως έχουν καλές προθέσεις, καμιά φορά καλύτερες από τους δεύτερους.
ΤΑ ΟΡΙΑ ΤΗΣ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑΣ
(ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΙΒΑΝ ΠΟΥ ΣΠΕΡΝΕΙ ΦΟΒΟ)
Κάθε «ισχυρός» για να θεωρείται και να παραμείνει τέτοιος πρέπει να στηρίζεται σε και από έναν στρατό υποτακτικών οι οποίοι έχουν αποστολή από τη μια να εκτελούν τις εντολές του και από την άλλη να τον «γλείφουν» καθημερινά και να προπαγανδίζουν υπέρ του. Δυστυχώς, ο Ουμπέρτο Έκο ασχολήθηκε μόνο με τα «Όρια της Ερμηνείας» και όχι αυτών της προπαγάνδας. Μερικές φορές το μήνυμα του προπαγανδαδιστή είναι ξεκάθαρα γελοίο και αστήρικτο, ωστόσο αυτό όχι μόνο δεν τον αποθαρρύνει αλλά ίσα-ίσα τον ενθαρρύνει να το πάει μέχρι τέλους στο κάτω-κάτω το πρώτο καθήκον ενός «χατζηαβάτη» είναι να μείνει ικανοποιημένο το αφεντικό του.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΜΠΑΣΚΕΤ
(Η ΕΘΝΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΚΑΤΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΑΙΚΤΕΣ ΠΟΥ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΚ)
Γνωρίζουμε πως το σύνολο είναι πάντα κάτι παραπάνω από το άθροισμα των μερών του. Προφανώς αυτό ισχύει πολύ περισσότερο για τις ομάδες αν μη τι άλλο γιατί ως σύνολο είναι (με την προϋπόθεση της σωστής συνεργασίας των παικτών μεταξύ τους και με τον προπονητή) πάντα δυνατότερες απ’ ότι όλοι οι παίκτες μαζί. Αυτό συμβαίνει γιατί καθένας τους έχει έναν ρόλο και αναλόγως πόσο πιστά τον υπηρετεί η ομάδα είναι περισσότερο ή λιγότερο επιτυχημένη. Ωστόσο, καμία ομάδα δεν μπορεί να σταθεί χωρίς την υποστήριξη των οπαδών της. Μόνο που για να υπάρξει αυτή η υποστήριξη πρέπει οι οπαδοί ν’ αναγνωρίζουν σ’ αυτή κάτι από τον εαυτό και την κοσμοθεωρία τους.
Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΛΩΝ ΜΕΤΑΓΡΑΦΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΞΕΣΚΑΡΤΑΡΙΣΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ Α.Ε.Κ.
(ΟΤΑΝ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΕΡΧΕΣΑΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΟΣ ΜΕ ΤΑ ΛΑΘΗ ΣΟΥ)
Σίγουρα έχει συμβεί σ’ όλους μας να ζήσουμε και να διαχειριστούμε μια κρίση όπως να χαλάσουν τα υδραυλικά και να πλημμυρίσει το σπίτι ή να χαλάσει το ψυγείο και να χαλάσουν όλα όσα έχουμε μέσα του. Είναι τότε που βλαστημώντας πρέπει από τη μια να πετάξουμε τα χαλασμένα που ήδη μυρίζουν, στη συνέχεια να το καθαρίσουμε και τελικά να το ξαναγεμίσουμε. Εκείνη ακριβώς τη στιγμή συνειδητοποιούμε πόσες χαζομάρες είχαμε μαζέψει. Πόσα τρόφιμα και ποτά είχαμε κρύψει στην κατάψυξη∙ που όταν τ’ αγοράζαμε τα θεωρούσαμε χρήσιμα (ότι θα τα καταναλώναμε) και τα οποία τελικά πάνε τώρα άκλαυτα. Όταν, όμως, φτάνουμε στη στιγμή που πρέπει εκ νέου να εφοδιάσουμε το ψυγείο μας έχουμε την δυνατότητα ν’ αποφύγουμε τα λάθη του παρελθόντος. Το θέμα είναι μπορούμε; Γιατί εκτός από τα λεφτά που δίνουμε τώρα στο super market κλαίμε και για τα λεφτά που δώσαμε για ότι μόλις πετάξαμε.
Ο ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΠΑΝΟΥΔΗΣ – ΜΕΡΟΣ 12ο
(ΔΙΑ ΧΕΙΡΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΧΗΝΑ)
Πιστοί στο εβδομαδιαίο μας ραντεβού δημοσιεύουμε σήμερα από το βιβλίο-βιογραφία του Κυριάκου Χήνα για τον Κωνσταντίνο Σπανούδη την 12η συνέχεια. Το σημερινό απόσπασμα αφορά το ταξίδι του Κ. Σπανούδη στο Λονδίνο για την διεκδίκηση των δικαίων του Ελληνισμού. Για το κείμενο σε pdf πατήστε εδώ αλλιώς συνεχίστε παρακάτω την ανάγνωση.
ΤΙ ΜΑΣ ΕΔΕΙΞΑΝ Π.Α.Ο., ΑΡΗΣ & «ΓΝΗΣΙΟΣ ΓΑΥΡΟΣ» ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ
(ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΤΗΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ ΜΑΣ)
Ολοκληρώθηκε χθες το πρώτο μισό από τις Ευρωπαϊκές αγωνιστικές υποχρεώσεις των τελευταίων τριών εκπροσώπων της Ελλάδας στα Ευρωπαϊκά Κύπελλα. Από τις τρείς ομάδες μας οι δύο (Άρης και Π.Α.Ο.) αγωνίστηκαν στο EUROPA CONFERENCE LEAGUE ενώ η τρίτη («γνήσιος Γαύρος») στο EUROPA LEAGUE. Από τη στιγμή που εκτός της ομαδικής κατάταξης σημασία έχει και η κατάταξη της χώρας, αυτή είναι πρακτικά η τελευταία Ευρωπαϊκή ευκαιρία που θα έχουν και οι τρείς τους. Με βάση τα όσα έχουν προηγηθεί οι αγώνες με τη μεγαλύτερη σημασία ήταν αυτός του Π.Α.Ο. εκτός έδρας απέναντι στη Σλάβια Πράγας και ο εντός του «γνήσιου Γαύρου» απέναντι στη Σλόβαν Μπρατισλάβας. Στην περίπτωση του Π.Α.Ο. όλοι μας θέλαμε να δούμε το πρώτο του Ευρωπαϊκό παιχνίδι μετά από 5 χρόνια, ενώ στην περίπτωση των Πειραιωτών την αντίδραση τους μετά το στραπάτσο με τους Ισραηλινούς. Το γεγονός ότι τα δύο αυτά παιχνίδια είχαν για τους λόγους αυτούς μεγαλύτερη σημασία δεν σημαίνει ότι αυτό του Άρη ήταν αδιάφορο ή ευκολότερο. Σε κάθε περίπτωση όλα φαίνονται στο γήπεδο.
ΟΙ «ΠΟΥΘΕΝΑΔΕΣ» ΣΧΟΛΙΑΖΟΥΝ ΤΟΥΣ «ΕΥΡΩΠΑΙΟΥΣ» ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥΣ ΜΑΣ
(ΔΥΟ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΙ & ΜΙΑ ΠΡΟΚΡΙΣΗ)
Τα χθεσινοβραδινά παιχνίδια ήταν η τελευταία ευκαιρία για τους Π.Α.Ο. και Άρη να συνεχίσουν στην Ευρώπη. Και οι δυό τους έπρεπε να επανέλθουν από το σε βάρος τους 2-0 του πρώτου αγώνα. Από την άλλη ο «γνήσιος Γαύρος» θα συνέχιζε σίγουρα στην Ευρώπη. Το ζήτημα ήταν σε ποια διοργάνωση. Σε κάθε περίπτωση δεν το λες και επιτυχία να ξεκινάς στο «μονοπάτι των Πρωταθλητών του CHAMPIONS LEAGUE» για να συνεχίσεις στο EUROPA για να καταλήξεις σε περίπτωση αποκλεισμού στο CONFERENCE LEAGUE. Κοινή συνισταμένη και των τριών παιχνιδιών ήταν πως οι ομάδες μας έπρεπε να δείξουν τον καλύτερο εαυτό τους στους οπαδούς τους.
ΟΙ «ΠΟΥΘΕΝΑΔΕΣ» ΑΝΑΡΩΤΙΟΥΝΤΑΙ: ΠΟΤΕ ΘΑ ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ ΤΟ ΓΗΠΕΔΟ;
(ΘΑ ΜΠΕΙ Η ΟΜΑΔΑ ΤΟ 2023;)
Η κατασκευή του νέου μας γηπέδου στον ίδιο χώρο με το προηγούμενο ήταν το μεγαλύτερο στοίχημα για μια σειρά Διοικήσεων και Ιδιοκτητών. Πρώτη η ENIC άνοιξε τον χορό διερευνώντας την πιθανότητα τμηματικής ανακατασκευής του χωρίς να γκρεμιστεί όλο ώστε ν’ απαιτηθεί νέα Οικοδομική Άδεια. Ωστόσο, η προοπτική αυτή δεν προχώρησε. Επόμενη Διοίκηση η οποία μάλιστα προσπάθησε να εκμεταλλευτεί τον κατασκευαστικό οργασμό για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 ήταν αυτή του Γρανίτσα. Ο Γρανίτσας παρά τα όσα του χρεώνονται για την ευπιστία του απέναντι στις υποσχέσεις που του δόθηκαν και για το γκρέμισμα του γηπέδου ήταν αυτός που έφτασε να εκδώσει Οικοδομική Άδεια. Δυστυχώς, για οικονομικούς λόγους το σχέδιο δεν προχώρησε.
ΕΣΥ ΑΔΕΡΦΕ ΑΕΚΤΖΗ ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΓΗΠΕΔΟ ΑΓΟΡΑΣΕΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ;
(Η ΚΟΡΟΪΔΙΑ ΤΟΥ ΑΙΩΝΑ ΠΡΟ ΤΩΝ ΠΥΛΩΝ)
Θα κάνει μεγάλο ρεκόρ κατά τα φαινόμενα φέτος η Α.Ε.Κ. στην πώληση των εισιτηρίων διαρκείας. Ρεκόρ που δεν σχετίζεται με την απόδοση της εντός του γηπέδου από το 2018 μέχρι σήμερα, αλλά με την πολυ-αναμενόμενη επιστροφή της στη Ν. Φιλαδέλφεια. Μια επιστροφή για χάρη της οποίας ο κόσμος αγοράζει εισιτήρια διαρκείας. Ωστόσο, όπως λένε «Ο δρόμος για την Κόλαση είναι στρωμένος με καλές προθέσεις.». Και δεν υπάρχει καλύτερη πρόθεση από το να θες ως οπαδός να συμπαρασταθείς στην ομάδα σου όταν μπει στο νέο της γήπεδο και να χαρείς μαζί της τις μεγάλες της στιγμές μετά από πολύ καιρό. Για κάποιους θα είναι η πρώτη φορά που πατάνε το πόδι τους στη Ν. Φιλαδέλφεια.
ΕΧΕΙ ΕΥΘΥΝΕΣ Η Ε.Ο.Κ. ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ Α1;
(ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΙΚΑ Η Α1 «ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ»;)
Είναι ο Επαγγελματικός Αθλητισμός «επαγγελματικός» στην Ελλάδα; Και τι εννοούμε με το «επαγγελματικός»; Είναι αποκλειστικά υπεύθυνος για την διοργάνωση ενός πρωταθλήματος ο συνεταιρισμός των ομάδων που το διοργανώνει ή έχει ευθύνη και η αντίστοιχη Ομοσπονδία; Ποιος είναι ο υπεύθυνος για την οικονομική κατάσταση μιας (Κ.)Α.Ε.; Ο ιδιοκτήτης της, ο συνεταιρισμός των ομάδων ή η Ομοσπονδία; Υπάρχει, μήπως, «συνυπευθυνότητα» και πως καθορίζεται; Αν όλα πήγαιναν καλά και οι ομάδες είχαν κέρδη θα τα μοιράζονταν με την Ομοσπονδία; Ωστόσο, όλα τα προηγούμενα ερωτήματα είναι περισσότερο ρητορικά παρά πρακτικά.























































































Χρονολόγιο