ΕΔΩ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΠΟΥ ΕΚΦΡΑΖΟΥΝ
ΤΙΣ ΙΔΕΕΣ ΜΑΣ, ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΔΙΩΞΕΙΣ ΜΑΣ.
ΤΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΑ ΤΟΥ ΑΛΕΞΗ
(ΣΕ ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΔΟΥΛΕΙΕΣ ΤΟΥ)
Για ένα πράγμα δεν μπορεί να κατηγορήσει κάποιος τον Αλέξη. Εκτός από τα μυστικά των πελατών του ο Αλέξης ελάχιστα πράγματα κρατά για τον εαυτό του. Έτσι, κάθε ανακοίνωση του είναι πραγματικό «περιβόλι» για το παρασκήνιο που καθορίζει τις αποφάσεις του (τις οποίες μας ανακοινώνει). Ο Αλέξης ξέρει πολύ καλά από γυμναστική καθώς ως δικηγόρος πρέπει να μπορεί να κάνει κυβιστήσεις. Η ζωή τα φέρνει έτσι που ως δικηγόρος αναλαμβάνει ως πελάτες εκείνους που πριν έβριζε. Για παράδειγμα μέχρι πρόσφατα εκπροσωπούσε τον «γνήσιο Γαύρο» μέχρι που ο Βαγγέλας τον άδειασε για τα μάτια του Γιαννάκη.
Προσφάτως ανέλαβε την εκπροσώπησε του Λουτσέκου τον οποίο προσπαθεί να γλυτώσει από την τιμωρία του για τα γεγονότα της Ν. Φιλαδέλφειας. Ωστόσο, όταν αναλαμβάνεις να κάνεις κολεγιά με κάποιον πρέπει να είσαι σίγουρος ότι δεν εκπροσωπείς κάποιον που να ενοχλεί τον νέο σου πελάτη. Είναι τότε που πρέπει ν’ αποφασίσεις με ποιον θα πας και ποιον θ’ αφήσεις. Προφανώς και η τελική σου επιλογή έχει να κάνει με το ποιος πληρώνει.
Στην τελευταία του ανακοίνωση (9 Γενάρη 2025) ο Αλέξης μας ενημερώνει ότι αποχωρεί από την εκπροσώπηση της οικογένειας του Άλκη Καμπανού στο Εφετείο επειδή είναι πικραμένος που τόσο η οικογένεια όσο και ο Άρης δεν του αναγνώρισαν με κάποιο τρόπο την προσφορά του ευχαριστώντας τον δημόσια (βλέπε εδώ). Τώρα, ενώ μπορούμε μεν να σχολιάσουμε την πικρία που νοιώθει ο Αλέξης ωστόσο δεν έχει νόημα να το κάνουμε. Αντ’ αυτού κρατάμε την ουσία που είναι πως ο Αλέξης αποχωρεί από την «υποστήριξη της κατηγορίας» για λογαριασμό της οικογένειας του Άλκη Καμπανού εναντίον των 12 φονιάδων του οπαδών του «Γαύρου του Βορρά».
Κ.Α.Ε. Α.Ε.Κ.: ΕΛΕΓΧΟΣ ΠΡΟΟΔΟΥ Ν.5
(7-7 ΣΤΗΝ Α1, 4-2 ΣΤΟ CL)
Στην πέμπτη τετράδα αγώνων της η «Βασίλισσα» αγωνίστηκε σε 4 παιχνίδια στο Πρωτάθλημα με απολογισμό 2 νίκες και 2 ήττες. Πρέπει να σημειωθεί πως τα παιχνίδια για το Πρωτάθλημα ήταν 3 εντός και 1 εκτός έδρας. Μετά από 14 αγώνες στην Α1 η Α.Ε.Κ. βρίσκεται με βάση τις νίκες στην 4η θέση με 7-7. Στην επίθεση έχει πετύχει 1.163 πόντους (μ.ο. 83,1) ενώ έχει δεχτεί 1.164 (μ.ο. 83,1). Με βάση όσα έχουμε δει στο Πρωτάθλημα ως τώρα εκτός των Π.Α.Ο. και Γαύρου όλες οι υπόλοιπες ομάδες (άρα και η Α.Ε.Κ.) βρίσκονται πάνω-κάτω στο ίδιο επίπεδο με αποτέλεσμα να μην έχει ξεχωρίσει καμιά τους.
Στο ενδέκατο φετινό παιχνίδι της στην Α1 και πέμπτο εντός έδρας η Α.Ε.Κ. νίκησε το Λαύριο με 11 πόντους διαφορά κάνοντας το 6-5 στην διοργάνωση.
Στο παιχνίδι αυτό η Α.Ε.Κ. είχε:
ΤΙ ΕΚΑΝΕ ΤΟ «BIG-4» ΤΗΝ ΔΕΚΑΤΗ ΟΓΔΟΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ
(2 ΝΙΚΕΣ – 1 ΙΣΟΠΑΛΙΑ – 1 ΗΤΤΑ )
Καθώς μπαίνουμε στην τελική ευθεία της «κανονικής περιόδου» και αρχίζουν τα ντέρμπι κάθε αγώνας του «BIG- 4» έχει μεγάλη σημασία. Για την 18η αγωνιστική οι «4» αγωνίστηκαν σε δύο δόσεις. Το βράδυ του Σαββάτου ό «γνήσιος Γαύρος» φιλοξενούσε τον Άρη. Την Κυριακή το απόγευμα ο 2ος Π.Α.Ο. δοκιμαζόταν στα Σέρρες, ενώ 3 ώρες μετά ο «Γαύρος του Βορρά» υποδεχόταν τον Βόλο. Τέλος το πρόγραμμα της ημέρας (αλλά όχι και της αγωνιστικής) έκλεινε με τον βραδυνό εντός έδρας αγώνα της Α.Ε.Κ. απέναντι στην Καλλιθέα. Η νίκη και για τους «4» ήταν απολύτως απαραίτητη μιας και αντιμετώπιζαν ομάδες που θεωρητικά τις «είχαν».
Το βράδυ του Σαββάτου (8:30’μ.μ.) οι «ερυθρόλευκοι» καλούνταν αφ’ ενός να πάρουν τους 3β. της νίκης απέναντι στον Άρη και αφ’ ετέρου να «πάρουν εκδίκηση» για την ήττα του Α’ Γύρου. Από την άλλη οι «κιτρινόμαυροι» της Θεσσαλονίκης με νέο προπονητή και μετά την εντός έδρας ήττα από τον Ο.Φ.Η. έπρεπε να «πεθάνουν» μέσα στο γήπεδο. Το παιχνίδι μπορεί να το διαιτήτευε ξένος διαιτητής, αλλά η διαιτησία του ήταν «Ελληνική». Για να μην έχει κανείς απορία σχετικά με τον τελικό νικητή ο διαιτητής αρνήθηκε στο 10’ πέναλτι υπέρ του Άρη ο οποίος τελικά προηγήθηκε στο 35’. Η είσοδος του Κωστούλα στο β’ ημίχρονο και το 1ο του γκολ στο 50’ έφεραν το παιχνίδι στα ίσα. Η αποβολή του Μοντόγια στο 72’ έδωσε αριθμητικό πλεονέκτημα στους γηπεδούχους οι οποίοι στο 96’ με το 2ο γκολ του Κωστούλα πήραν τη νίκη και παρέμειναν στην κορυφή. Ηθικό δίδαγμα: αν το πέναλτι γίνει στο 5’ και είναι υπέρ των «ερυθρόλευκων» δίνεται, αν είναι στο 10’ και εναντίον τους ο διαιτητής το «κάνει γαργάρα».
ΤΕΛΙΚΑ ΤΟ ΟΡΕΝ ΤΟ ΑΓΟΡΑΖΕΙ Ο ΜΑΡΗΣ
(ΓΙΑ ΝΑ ΛΙΒΑΝΙΖΕΙ ΤΟΝ ΤΣΙΠΡΑ)
Το θρίλερ της πώλησης του ζημιογόνου ΟΡΕΝ φαίνεται να παίρνει τέλος. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ το κανάλι του Ιβάν Σαββίδη αγοράζει ο γνωστός μας και μη εξαιρετέος Δημήτρης Μαρής (βλέπε εδώ & εδώ). Μαρής και Σαββίδης είχαν συνεργαστεί για 6 μήνες όταν ο Ιβάν είχε αγοράσει το Έθνος (ο Μαρής είχε αναλάβει την εκτύπωση του) και χώρισαν τα τσανάκια τους όχι με τις καλύτερες συνθήκες. Με βάση τις διαρροές το τίμημα είναι κοντά στα 37,5 εκ. (εκτός των χρεών;). Υποτίθεται πως το συγκεκριμένο τίμημα είναι μεγαλύτερο απ’ αυτό που παζάρευε με τους Μαρινάκη και Ηλιόπουλο. Ωστόσο, με βάση τα όσα τότε διέρρεαν αυτό δεβν αείναι σωστό, εκτός αν σήμερα τα Χρέη είναι πολύ αυξημένα σε σχέση με εκείνα που ακουγόταν ότι είχε τότε (βλέπε εδώ). Το καλύτερο που προκύπτει από το ρεπορτάζ είναι πως η πώληση στον Μαρή τυγχάνει της έγκρισης του Μητσοτάκη (άλλωστε ο Ιβάν είναι πλέον στην «αυλή» του «Μαξίμου».
Από επιχειρηματική σκοπιά το ερώτημα είναι αν ο Μαρής μπορεί να κάνει το ΟΡΕΝ να βγάζει τουλάχιστον τα Έξοδα του. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως πρέπει τα Έσοδα του ν’ αυξηθούν κατά τουλάχιστον 20-25 εκ. το χρόνο. Προφανώς, με τη σημερινή κατάσταση στην αγορά αυτό όχι μόνο δεν είναι κάτι εύκολο, αλλά απαιτεί πάνω-κάτω 3-5 χρόνια. Ωστόσο, η αγορά (θεωρείται τελειωμένη) του ΟΡΕΝ από τον Μαρή δεν είναι απλα μια επιχειρηματική κίνηση.
ΤΟ ΕΠΙΜΥΘΙΟ ΤΟΥ ΠΡΟΗΜΙΤΕΛΙΚΟΥ ΤΗΣ ΤΟΥΜΠΑΣ
(ΟΤΙ ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΣΑΣ ΜΕΙΝΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ)
Διεξήχθη σε κλίμα έντασης ο δεύτερος αγώνας μεταξύ της Α.Ε.Κ. και του «Γαύρου του Βορρά» για την φάση των «8» του Κυπέλλου Ελλάδας στην Τούμπα. Κάθε αγώνας των δύο ομάδων από την επάνοδο της Α.Ε.Κ. στην Α’ Εθνική έχει αποκτήσει πολύ ένταση, πολύ «παρασκήνιο» και καχυποψία. Η κοινή καταγωγή των Σαββίδη και Μελισανίδη σε συνδυασμό με τα συνύπαρξη τους στην «αυλή» του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. είχε δώσει λαβή για μια σειρά κακεντρεχών σχολίων σχετικά με τ’ αποτελέσματα των δύο ομάδων όταν συναντιόταν στους Τελικούς Κυπέλλου. Επιπλέον, η αντιμετώπιση του «Γαύρου του Βορρά» από την διαιτησία όταν δεν ήταν αρκετά ικανός να κερδίσει «τάιζε οξυγόνο στη φωτιά» που έκαιγε. Όσα συνέβησαν στην Τούμπα το 2018 (όταν η Α.Ε.Κ. με τα δικά της λάθη πήγε να χαρίσει στον «ιμιτασιόν Δικέφαλο» δικό της Πρωτάθλημα) έδωσαν το δικαίωμα στον ανεκδιήγητο Ρουμάνο που κάθεται στον πάγκο της ομάδας του Ιβάν Σαββίδη να ξεκινήσει (ατιμώρητα μέχρι σήμερα) το δικό του τοξικό και εμετικό παραλήρημα.
Με την τιμωρία του Λουτσέσκου για όσα έγιναν στον πρώτο αγώνα να στήνει το σκηνικό του χθεσινού αγώνα η απορία όλων ήταν πως θα ξεκινούσε, πως θα εξελισσόταν και πως θα τελείωνε. Επιπλέον, η παρουσία στο γήπεδο του Ιδιοκτήτη της Π.Α.Ε. Α.Ε.Κ. ήταν ένα ερωτηματικό σχετικά με τις αντιδράσεις των γηπεδούχων απέναντι του.
Η εικόνα του παιχνιδιού στο α’ ημίχρονο ήταν ην αναμενόμενη με τους γηπεδούχους να πιέζουν για να ισοφαρίσουν το σκορ του πρώτου αγώνα και τους φιλοξενούμενους να μην θέλουν να ρισκάρουν και να παίζουν προσεκτικά. Προφανώς και οι γηπεδούχοι δημιούργησαν περισσότερες επικίνδυνες φάσεις με τον τερματοφύλακα της Α.Ε.Κ. Μπρινιόλι να την κρατά όρθια.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΤΙΜΩΡΙΑ ΤΟΥ ΛΟΥΤΣΕΣΚΟΥ
(ΗΡΘΕ ΣΕ ΛΑΘΟΣ ΧΡΟΝΟ ΓΙ’ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΕΚΑΝΕ «ΘΥΜΑ»)
Ειλικρινά δεν γνωρίζω αν ο Ρατζβάν Λουτσέσκου είναι προπονητής ή ηθοποιός. Δεν μπορώ να καταλάβω αν ζει στην δική μας διάσταση ή σε μια διαφορετική (παράλληλη). Όταν δεν γνωρίζεις κάτι με σιγουριά καταφεύγεις στις «υποθέσεις εργασίας» για να δεις που θα καταλήξεις. Μια τέτοια θα επιχειρήσω και σήμερα με αφορμή την τιμωρία του για όσα συνέβησαν μετά τον πρώτο αγώνα για το Κύπελλο στην Ν. Φιλαδέλφεια και μια μέρα μετά την εκδίκαση της έφεσης του.
Έστω ότι ο Ρατζβάν είναι ηθοποιός. Ένας καλός ηθοποιός ο οποίος επειδή τον κυνηγά το «σύστημα» δεν πήρε όσα βραβεία του αναλογούν. Όμως, στο τέλος της καριέρας του το «σύστημα» είτε λόγω ενοχών είτε για οποιουσδήποτε άλλους λόγους αποφασίζει να τον τιμήσει για «τη συνολική του προσφορά». Έρχεται, δηλαδή εκ των υστέρων να τον τιμήσει για όλη του την καριέρα και όχι μόνο για τις επιτυχίες του. Μια τέτοια βράβευση είναι φαινομενικά δίκαιη, αλλά δεν παύει να είναι προσχηματική και τελικά άδικη από την άποψη ότι αναγνωρίζει σε κάποιο βαθμό τις επιτυχίες του παραγνωρίζοντας τα μελανά σημεία της καριέρας του.
Όμως, ο Ρατζβάν δεν είναι ηθοποιός (ή τουλάχιστον δεν δηλώνει τέτοιος) αλλά προπονητής ποδοσφαίρου. Οπότε, που καταλήγουμε με βάση την παραπάνω «υπόθεση εργασίας»; Κατ’ αναλογία καταλήγουμε πως η συγκεκριμένη ποινή (4 μήνες εκτός γηπέδων) μπορεί μεν να είναι «άδικη» με βάση όσα έγιναν στη Ν. Φιλαδέλφεια, είναι όμως απολύτως δίκαιη λαμβάνοντας υπόψη την απόλυτα τοξική συμπεριφορά του από το 2018 μέχρι σήμερα.
ΒΡΑΚΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ Ο ΚΩΛΟΣ ΤΟΥΣ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ ΘΕΛΕΙ Ο … ΤΟΥΣ
(ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΧΑΛΙΑ ΤΟΥ Σ.Ε.Φ.)
Η δημιουργία, συντήρηση και χρήση (διάβαζε και «εκμετάλλευση») των αθλητικών εγκαταστάσεων στην Ελλάδα είναι ένα ακανθώδες και πονεμένο ζήτημα. Το Κράτος αρχικά πληρώνει πολλά για να τις κατασκευάσει και στη συνέχεια σαν να είναι από μόνες τους αιώνιες ξοδεύει ελάχιστα για τη συντήρηση τους (άλλωστε τα πρώτα μετά την κατασκευή χρόνια η συντήρηση δεν είναι ακριβή). Μετά από λίγο τις ξεχνά εντελώς για ν’ αναγκαστεί αργότερα κάτω από την πίεση για την τύχη τους να ξοδέψει πολύ περισσότερα για να τις διασώσει από την καταστροφή.
Εκείνη ακριβώς τη στιγμή κάποιοι φωστήρες αποφασίζουν να δώσουν τις εγκαταστάσεις στους ιδιοκτήτες των ομάδων που τις χρησιμοποιούν για να γλυτώσουν τα έξοδα συντήρησης. Βέβαια, δεν γίνεται να δώσεις μόνο το κόστος▪ πρέπει να δώσεις και τυχόν έσοδα, δηλαδή την εκμετάλλευση τους. Έλα, όμως, που στην πουτάνα δεν κάνεις πουτανιές. Έτσι, ενώ μπορεί να τύχει ένας ιδιοκτήτης ομάδας που θέλοντας να πάρει στα χέρια του όσο πιο γρήγορα γίνεται την εγκατάσταση αποποιείται της κρατικής χρηματοδότησης (άμεσης και έμμεσης) μπορεί όμως να σου τύχει και ένας πιο πονηρός ιδιοκτήτης▪ ένας ιδιοκτήτης που να θέλει να πληρώσει το Κράτος την ανακαίνιση της εγκατάστασης.
Ένας τέτοιος ιδιοκτήτης γνωρίζει πως όπου εμπλέκεται το Κράτος με τις διαδικασίες του πρέπει να περιμένει καθυστερήσεις. Γιατί και η τσιγκουνιά έχει το τίμημα της. Αν υπάρχει μια αθλητική εγκατάσταση με προβλήματα ήδη από τα πρώτα χρόνια λειτουργίας της αυτή είναι το «Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας» (Σ.Ε.Φ.). Το Κλειστό του Φαλήρου χρησιμοποιήθηκε τόσο για τον κλειστό στίβο όσο και για το Μπάσκετ εξυπηρετώντας τόσο την Εθνική Ομάδα όσο και τον Γαύρο.
ΤΙ ΕΚΑΝΕ ΤΟ «BIG-4» ΤΗΝ ΔΕΚΑΤΗ ΕΒΔΟΜΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ
(3 ΝΙΚΕΣ - 1 ΗΤΤΑ)
Την 17η αγωνιστική του Πρωταθλήματος και 1η του 2025 το «BIG-4» αγωνίστηκε σε δύο δόσεις (Κυριακή και Δευτέρα). Την αυλαία άνοιξε την Κυριακή στις 5μ.μ. ο εκτός έδρας αγώνας της Α.Ε.Κ. στον Βόλο με την τοπική ομάδα. Τρεισήμισι ώρες μετά ο Παναθηναϊκός στο πρώτο ντέρμπι του 2025 υποδεχόταν τον «Γαύρο του Βορρά», ενώ την Κυριακή το απόγευμα (6μ.μ) έπεφτε η αυλαία τόσο της αγωνιστικής όσο και των υποχρεώσεων του «BIG-4» την έξοδο του «γνήσιου Γαύρου» στο Αγρίνιο για τον αγώνα με την τοπική ομάδα. Η νίκη και για τους «4» ήταν επιβεβλημένη προκειμένου αφ’ ενός να πλασαριστούν όσο γίνεται καλύτερα και αφ’ ετέρου να εκμεταλλευτούν τυχόν στραβοπατήματα των αντιπάλων τους. Ωστόσο, μόνον οι «3» θα μπορούσαν να φύγουν νικητές από το γήπεδο.
Το απόγευμα της Κυριακής η Α.Ε.Κ. καλούνταν να σταματήσει να χάνει βαθμούς σε αγώνες που πρέπει να κερδίζει αν θέλει να έχει τύχη στο Πρωτάθλημα. Γιατί αν δεν μπορούσε μετά το στραβοπάτημα με τον Λεβαδειακό να κερδίσει τον Βόλο εκτός έδρας τότε… Στο «Πανθεσσαλικό» εμφανίστηκε μια σχετικά σοβαρή και περισσότερο αποτελεσματική Α.Ε.Κ. η οποία ευτύχησε επιθετικά να σκοράρει 4ω γκολ (18’, 52’, 54’ & 86’) και αμυντικά να δεχτεί μόνο 2 (70’ & 95’) με τον Στρακόσια για μια ακόμη φορά να κάνει τους ΑΕΚτζήδες να καρδιοχτυπούν. Στο τέλος του αγώνα μένουν η 5η εκτός έδρας νίκη σε 10 αγώνες και οι 3β. της νίκης πριν τον 2ο αγώνα για τους «8» του Κυπέλλου στην Τούμπα.
ΣΗΜΕΡΑ ΤΑ ΦΩΤΑ ΚΑΙ Ο ΦΩΤΙΣΜΟΣ
(ΒΑΛΤΕ ΜΥΑΛΟ ΓΙΑΤΙ…)
Τα Θεοφάνια (ή και Θεοφάνεια) είναι μια πανάρχαια γιορτή όσο και αν κάποιοι θέλουν να το κρύψουν (βλέπε εδώ). Ως γιορτή είναι αφιερωμένη στον Ήλιο και τον Θεό που τον αντιπροσωπεύει: τον Απόλλωνα. Από την Αρχαιότητα γιορταζόταν στις 6 Γενάρη όταν ο Ήλιος επανεμφανίζεται στον ουρανό αφήνοντας πίσω το σκοτεινό 15θήμερο του Χειμερινού Ηλιοστασίου (21 Δεκέμβρη). Ωστόσο, οι Χριστιανοί την έχουν συνδέσει με την βάπτιση του Χριστού και τον εκ της βαπτίσεως καθαγιασμό των υδάτων (ο οποίος ήταν και αυτός πανάρχαια, προ-Χριστιανική τελετή). Σε κάθε περίπτωση η μέρα αυτή είναι αφιερωμένη στη «φώτιση» ή πιο σωστά στη «δια-φώτιση» μας.
Με την ευκαιρία αυτή και μιας και διανύουμε ήδη την μεταγραφική περίοδο του Γενάρη θέλουμε και εμείς να ευχηθούμε στις Διοικήσεις-Ιδιοκτησίες των Π.Α.Ε. & Κ.Α.Ε. «Καλή Φώτιση». Στην περίπτωση μας η «Καλή Φώτιση» έχει ελαφρώς διαφορετικό περιεχόμενο για την Π.Α.Ε. και την Κ.Α.Ε.
Για παράδειγμα για την Π.Α.Ε. «Καλή Φώτιση» σημαίνει:
- Περισσότερους Έλληνες παίκτες στην ομάδα.
- Πιο ισορροπημένη επιθετικά και αμυντικά ομάδα.
- Πιο αποτελεσματική ομάδα που θα κερδίζει ευκολότερα ειδικά όταν δεν παίζει στην Ευρώπη.
- Ομάδα με «οικογενειακό κλίμα» και όχι φουλ στο «κέρατο» (γι’ αυτό προσεχώς).
- Ομάδα στην οποία ο προπονητής της να διαχειρίζεται καλύτερα το υλικό που διαθέτει.
Ο ΜΠΟΝΑΜΑΣ ΤΟΥ 2025
(ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΚΙ’ ΑΥΤΗ)
Μια Κινέζικη ευχή (ή κατάρα) είναι να ζήσεις σ’ ενδιαφέροντες καιρούς. Δυστυχώς ή ευτυχώς η περίοδος που ζούμε είναι περίοδος έντονων μετασχηματισμών και γι’ αυτό πολύ ενδιαφέρουσα. Είθισται στις αρχές κάθε χρόνου να θέλουμε(;) να έχουμε μια εικόνα του τι μας περιμένει λες και θα μπορέσουμε να προετοιμαστούμε καλύτερα. Αυτό, ίσως να ισχύει σε κάποιες περιπτώσεις όχι όμως σ’ όλες. Πολλές από τις προβλέψεις επιβεβαιώνονται, οι περισσότερες όμως όχι. Σε κάθε περίπτωση με βάση τα ως τώρα διεθνή δεδομένα σε συνάρτηση με την Ιστορία μπορούμε να κάνουμε 3-4 έγκυρες προβλέψεις για το τι θα φέρει το 2025.
Από οικονομικής άποψης η περίοδος που ζούμε είναι περίοδος έντονων μετασχηματισμών. Ένας πλήρης «οικονομικός κύκλος» διαρκεί 75-80 χρόνια. Στη μέση του κύκλου η οικονομία διολισθαίνει σε ύφεση και μετά από και περίοδο περίπου 5 χρόνων αρχίζει πάλι να «παίρνει μπροστά». Στο μέσο του δικού της «οικονομικού κύκλου» βρίσκεται ήδη η Κινεζική Οικονομία της οποίας τα προβλήματα έχουν από καιρό αρχίσει ν’ απασχολούν τις οικονομικές στήλες. Μέσα στο 2025 τα προβλήματα αυτά αναμένεται να ενταθούν και ν’ απασχολήσουν πλέον και τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων όπως επίσης και τα κεντρικά δελτία ειδήσεων των καναλιών. Στατιστικά ακόμη η Κίνα δεν έχει διολισθήσει σε ύφεση, ωστόσο στην καλύτερη περίπτωση η οικονομική της δυναμική έχει χαθεί και έχει περιέλθει σε «στασιμότητα».
ΠΕΡΙ ΕΠΗΡΕΑΣΜΟΥ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ
(ΤΟΛΜΟΥΝ ΚΑΙ ΜΙΛΟΥΝ ΟΙ «ΓΑΥΡΟΙ ΤΟΥ ΒΟΡΡΑ»)
Κάθε μέρα της ζωής μας όλοι μας αγωνιζόμαστε να κερδίσουμε την εύνοια των γύρω μας είτε αυτοί είναι μέλη της οικογένειας μας, είτε φίλοι μας, είτε συνάδελφοι μας. Στην προσπάθεια μας αυτή χρησιμοποιούμε κάθε μικρό ή μεγάλο όπλο που διαθέτουμε είτε είναι η γοητεία μας, είτε κάποιο προσόν μας, είτε τέλος ο εκφοβισμός. Κανείς μας δεν είναι αθώος του (συγκεκριμένου) αίματος. Ωστόσο, οι κάθε λογής ισχυροί όταν δυσκολεύονται μετέρχονται όλους τους τρόπους επηρεασμού. Κάποιες φορές οι ίδιοι, αλλά τις περισσότερες μέσω των «ανθρώπων» τους. Σε κάθε περίπτωση είναι απολύτως λογική η προσπάθεια επηρεασμού μιας και σ’ όλους μας αρέσει να κερδίζουμε οπότε που είναι το κακό να χρησιμοποιούμε όλα τα όπλα μας; Στο κάτω-κάτω αφού την απόφαση την παίρνει κάποιος τρίτος είναι αυτός που αναλαμβάνει και την ευθύνη αν επηρεαστεί.
Εκτός από τις περιπτώσεις που παραδεχόμαστε (ξεδιάντροπα εννοείται) πως επηρεάσαμε μια κατάσταση («αν μπορείτε κάντε το κι εσείς») όλες τις άλλες φορές το αρνούμαστε έντονα και με απέχθεια (είτε απευθείας, είτε μέσω των «ανθρώπων» μας). Επιπλέον, γαρνίρουμε το αφήγημα μας με μια έντονη «γεύση» αδικίας (πάντα είμαστε οι αδικημένοι). Δεν έχει σημασία πόσοι μας πιστεύουν (οι ομοϊδεάτες μας πάντα μας πιστεύουν), το ζήτημα είναι να δώσουμε κάτι στον φιλικό μας τύπο να «κάνει σημαία».
Η τελευταία υπόθεση για την οποία έγινε κουβέντα περί «επηρεασμού» αφορά την τιμωρία του Λουτσέσκου για όσα συνέβησαν στον πρώτο αγώνα του Κυπέλλου στην Ν. Φιλαδέλφεια μεταξύ της Α.Ε.Κ. και του «Γαύρου του Βορρά». Την τιμωρία του καραγκιοζάκου που κάθεται στον πάγκο των Θεσσαλονικέων θα την σχολιάσουμε από εβδομάδα. Σήμερα περιοριζόμαστε να σχολιάσουμε όσα δήλωσε ο αποτυχών να εκλεγεί Βουλευτής με το ΠΑ.ΣΟ.Κ. Κυριάκος Κυριάκος. Ο Κυριάκος που λέτε μίλησε για προσπάθεια επηρεασμού της Αθλητικής Δικαιοσύνης από την Α.Ε.Κ.























































































Χρονολόγιο