Font Size

SCREEN

Cpanel
Νέα σε τίτλους:

ΕΔΩ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΠΟΥ ΕΚΦΡΑΖΟΥΝ

ΤΙΣ ΙΔΕΕΣ ΜΑΣ, ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΔΙΩΞΕΙΣ ΜΑΣ.

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ & ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ
(ΟΤΑΝ Η ΕΘΝΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑΣ ΧΑΝΕΙ ΣΤΟ ΔΙΚΟ ΤΗΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙ)

Οι λαοί (και όχι μόνο) «πάνε μπροστά» μόνο αν και όταν αντλούν διδάγματα από την ιστορία τους. Σε πολλές περιπτώσεις κάπου στην πορεία ξεστρατίζουν προσπαθώντας να εφαρμόσουν κάτι πιό «σύγχρονο και αποτελεσματικό» και πολύ συχνά έχουν καταστροφικά αποτελέσματα. Αυτό συμβαίνει επειδή κάθε πρότυπο οργάνωσης απαιτεί από αυτόν που θα το αντιγράψει για να το χρησιμοποιήσει να έχει και την κατάλληλη ψυχοσύνθεση ή για να το πούμε πιό απλά «να είναι φτιαγμένος γι’ αυτό». Αυτό ισχύει ειδικά αν σκεφτούμε πως τα πρότυπα οργάνωσης αρχικά φτιάχτηκαν από κάποιους (τους οποίους επιθυμούμε ν’ αντιγράψουμε) με συγκεκριμένη ψυχοσύνθεση για τους οποίους και λειτουργούν ομαλά (ενώ γι’ άλλους πιθανόν όχι).

Οι Έλληνες στην Ιστορία δεν έγιναν γνωστοί για τις επιθετικές τους αρετές (αν και όποτε χρειάστηκε να επιτεθούν δεν αντιμετώπισαν ιδιαίτερο πρόβλημα) αλλά για τα συστήματα τους (τακτικές), την οργάνωση και εφευρετικότητα τους και την πειθαρχία τους.

Η «ΠΙΕΤΑ» ΗΤΑΝ ΠΑΝΤΑ ΜΙΑ ΕΠΙΠΟΝΗ ΑΛΛΑ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
(ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ ΠΑΡΑΙΤΗΘΕΙ ΩΣ ΤΩΡΑ;)

Στην Ελλάδα (αλλά και αλλού) όσοι καταλαμβάνουν θέσεις ισχύος το κάνουν πάντα γιατί θέλουν να «προσφέρουν» και μάλιστα αφιλοκερδώς. Ενώ επειδή δεν υπάρχει κανείς καταληλότερος από υτούς για ν’ αναλάβει παραμένουν στην θέση τους παρά το προσωπικό κόστος που επωμίζονται.

Ακριβώς αυτή είναι η κατάσταση και του Αλέξη Αλεξίου. Εμφανίστηκε το 2007 στο χώρο της Α.Ε.Κ. αναλαμβάνοντας μετά από συννενόηση με τον Δ. Χατζηχρήστο τις νομικές υποθέσεις της ORIGINAL χωρίς μάλιστα αμοιβή. Από κεί και πέρα η πορεία του ήταν λίγο – πολύ αναμενόμενη αφού η ORIGINAL ήταν την περίοδο εκείνη «στο τιμόνι» της Ερασιτεχνικής. Όλες οι μέχρι τώρα θέσεις σε Δ.Σ. που αυτός έχει καταλάβει είναι άμισθες. Συνεπώς ο ίδιος δεν προσπορίζεται τ’ αναγκαία από την παρουσία του σ’ αυτά τα Δ.Σ.

Ο ΑΛΕΞΗΣ ΚΟΥΓΙΑΣ ΣΤΟΝ ΡΟΛΟ ΤΟΥ «ΛΑΓΟΥ»
(ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΜΕΛΙΣΣΑΝΙΔΗ)

Ο Αλέξης Κούγιας (από δω και πέρα θ’ αναφέρεται και ως Αλέξης) δεν είναι κάποιος τυχαίος. Έχει την προϊστορία ενός ποδοσφαιρικού γυρολόγου όσον αφορά τα διοικητικά του δύσμοιρου Ελληνικού Ποδοσφαίρου, την επιστημονική επάρκεια ενός δικηγόρου, την ευφράδεια κάποιου που «δεν βάζει γλώσσα μέσα» και το θράσος κάποιου που «έχει πλάτες». Έτσι λοιπόν η σωφροσύνη επιβάλλει να μην ασχολείσαι μαζί του αν δεν υπάρχει ανάγκη γι’ αυτό.

Ως ποδοσφαιρικός παράγοντας έχει στην διάρκεια του χρόνου αποκομίσει πολλές γνώσεις (φανερές και κρυφές) κάποιες από τις οποίες μοιράζεται μαζί μας (όταν το κρίνει αυτός), ενώ κατά καιρούς έχει προσφέρει τον εαυτό του και ως μάρτυρα δίνοντας καταθέσεις σε εισαγγελείς (ποδοσφαιρικούς και «κανονικούς»).

ΟΙ ΠΙΘΑΝΕΣ ΕΞΗΓΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΗ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΤΩΝ «ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΩΝ»
(ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΟΓΟΣ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΝ ΤΟ ΙΔΙΟ ΤΡΟΠΑΡΙ)

Την τελευταία τετραετία έχουμε γίνει μάρτυρες πρωτόγνωρων καταστάσεων για τον χώρο της Α.Ε.Κ. Πρώτα ήταν ο υποβιβασμός του μπάσκετ στην Α2. Τότε δεν υπήρξε καμία ουσιαστική αντίδραση των «οργανωμένων» μας οπαδών. Ακολούθησε η περιπέτεια του ποδοσφαιρικού τμήματος το οποίο μέσω ενός «σχεδιασμένου αδιεξόδου», που θα ˊλεγε και ένας φίλος, έφτασε στσ «τάρταρα». Πολλοί σίγουρα θεώρησαν αυτή την εξέλιξη ως το «μικρότερο κακό» και ως μιά ευκαιρία για «νέα αρχή», «αναγέννηση» κ.λ.π. Και πάλι δεν υπήρξε η παραμικρή αντίδραση, αν εξαιρέσουμε την «κατάληψη των Σπάτων» η οποία όπως αποδείχθηκε ξεκίνησε «από τα κάτω» και στην συνέχεια οδηγήθηκε εντέχνως σε αδιέξοδο «για να σταματήσουν να μπαίνουν ιδέες σε κάποιους ότι μπορεί ουσιαστικά ν αλλάξει κάτι».

ΣΤΟΝ ΑΣΤΕΡΙΣΜΟ ΤΗΣ «ΒΑΣΙΛΙΣΣΑΣ»
(ΟΙ ΝΕΟΤΕΡΕΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ)

Παίχτηκαν κιόλας δύο αγωνιστικές στη φετινή Α1, την πρώτη μετά την επιστροφή της Βασίλισσας. Τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα είναι μάλλον ικανοποιητικά, δεδομένων των συνθηκών. Πιθανόν (ανάλογα βέβαια και με την εξέλιξη του Πρωταθλήματος) το χειρότερο αποτέλεσμα να ήταν η ήττα από τον Κόροιβο για την οποία γράψαμε την προηγούμενη εβδομάδα. Από κει και πέρα το επόμενο πολύ κρίσιμο παιχνίδι είναι αυτό της 5ης αγωνιστικής στην Ελευσίνα με την τοπική ομάδα, την ίδια στιγμή που η ομάδα δεν έχει την πολυτέλεια να επιλέγει ποιά παιχνίδια θα «χτυπήσει». Έτσι κι αλλιώς ο σεβασμός δεν κερδίζεται μόνο με βάση την ιστορία, αλλά και τις νίκες ειδικά απέναντι στους πλέον δυνατούς και ανταγωνιστικούς αντιπάλους, οι οποίοι για φέτος (τουλάχιστον θεωρητικά) είναι οι: Π.Α.Ο., Π.Α.Ο.Κ., Άρης και ο Γαύρος.

Φέτος καλό θα ήταν ως οπαδοί να μην έχουμε περισσότερες απαιτήσεις (μέχρι τουλάχιστον να γίνουν ομάδα) από τους παίκτες, γιατί μπορεί να τους φορτώσουμε με παραπάνω άγχος απ’όσο έχουν από μόνοι τους.

«ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΑ Ο ΧΡΟΝΟΣ ΜΕΤΡΑΕΙ...»
(Η ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΗ ΜΕΤΡΗΣΗ ΤΗΣ Κ.Α.Ε. ΚΑΙ ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΜΕ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ)

Κανείς μας δεν θα μπορούσε να το τραγουδήσει καλύτερα από τον Χατζηγιάννη (ναι αυτόν με τα μπλεξίματα με την εφορία). Ωστόσο τις τελευταίες μέρες μου φαίνεται ότι οι στίχοι της Ελένη Ζιώγα ταιριάζουν γάντι στην Κ.Α.Ε. Την επόμενη βδομάδα η διορία της Ε.Ε.Α. εκπνέει και τότε κάθε κατεργάρης στον πάγκο του. Εμείς θα σταματήσουμε ν’ ασχολούμαστε με την Κ.Α.Ε. (ενδιαφερόμαστε κυρίως για την Κ.Α.Ε. ως εταιρεία και τον τρόπο λειτουργίας της) και οι παίκτες με τον προπονητή τους και τη διοίκηση θα κάνουν ότι είναι δυνατό να σώσουν την χρονιά που ξεκίνησε στραβά και ανάποδα.

Ανεξάρτητα όμως από το αν θα μείνει στην Α1 η ομάδα (ειλικρινά ελπίζουμε να είναι μέσα στην 8άδα και στη χειρότερη περίπτωση 10η) η διαχείριση των υποθέσεων της ήταν πραγματικά άθλια.

ΤΑ Δ.Σ. Π.Α.Ε., Κ.Α.Ε., ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΗΣ
(ΣΧΕΣΕΙΣ ΥΠΟΤΑΓΗΣ ΜΕΝ, ΝΟΜΙΜΕΣ ΔΕ)

Ο «αθλητικός νόμος» Ν. 2725/1999 στο άρθρο 3 ορίζει ποιοί δεν επιτρέπεται να εκλεγούν μέλη Δ.Σ. σε Σωματεία. Το αντίστοιχο άρθρο έχει περιληφθεί και στο Καταστατικό της Ερασιτεχνικής (όπως αυτή είχε υποχρέωση να πράξει) ως άρθρο 9 αυτή τη φορά. Σύμφωνα με τα παραπάνω απαγορεύεται να εκλεγεί μέλος του Δ.Σ. του Σωματείου ή της Ελεγκτικής του Επιτροπής μέλος Δ.Σ., μέτοχος, εταίρος, διαχειριστής Αθλητικής Ανώνυμης Εταιρείας. Όμως το ανάποδο (δηλαδή μέλος του Δ.Σ. του Σωματείου να εκλεγεί/διοριστεί σε Δ.Σ. Α.Α.Ε. δεν απαγορεύεται.

Συνεπώς η συμμετοχή των Αγγελόπουλου, Αλεξίου, Ανατολιωτάκη, Ασλανίδη (οι οποίοι είναι ταυτόχρονα και στο Δ.Σ. του Σωματείου) στο Δ.Σ. της Π.Α.Ε. (βλέπε εδώ) δεν απαγορεύεται από τον νόμο. Είναι όμως «σωστό» να συμμετέχουν και στα Δ.Σ. παράλληλα; Και αν όχι, γιατί;

ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5ο. ΤΟ ΟΦΕΛΟΣ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ Η ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ (ΜΕΡΟΣ Ε').

Σημειώναμε στο προηγούμενο άρθρο μας την σημασία των οικονομιών κλίμακας στην οικονομική δραστηριότητα αλλά και των ευκαιριών που μπορεί να δημιουργηθούν από συγκυρίες όπως οι θεομηνίες σε συγκεκριμένες περιοχές. Σήμερα θ ασχοληθούμε με την επίδραση στην οικονομική δραστηριότητα από συνειδητές επιλογές οι οποίες έχουν να κάνουν με την οργάνωση του πολεοδομικού και άρα και του κοινωνικού ιστού. Ουσιαστικά θα γίνει λόγος για την χωροθέτηση και την πολεοδομία των πόλεων.

Από την αρχαιότητα (δηλαδή από την πρώτη προσπάθεια κοινωνικής οργάνωσης) τα άτομα που έναντι των υπολοίπων μελών της κοινότητας είχαν την ευθύνη της διοίκησης της, ήρθαν αντιμέτωπα με την χωροθέτηση των πλέον κατάλληλων χώρων για κάθε δραστηριότητα. Είτε για λόγους άμυνας, είτε απλά για να εκτελείται κάθε δραστηριότητα χωρίς περιττή καθυστέρηση έπρεπε να επιλεγεί όχι μόνο συγκεκριμένος αλλά και ο καλύτερος χώρος για κάθε τι. Κάθε λειτουργία είχε το χώρο της.

ΓΗΠΕΔΟ – ΑΠΟΡΙΕΣ – ΣΧΟΛΙΟ/ΑΠΕΙΛΗ
(ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΙ «ΣΩΣΤΑ ΚΑΙ ΥΠΕΥΘΥΝΑ» ΚΑΠΟΙΟΣ;)

Μπορεί να ζούμε στον αιώνα της πληροφορικής και της άμεσης πληροφόρησης, ειδικά της ηλεκτρονικής), αλλά αυτό δεν σημαίνει πως είμαστε και καλύτερα ενημερωμένοι απ’ ότι οι γονείς μας 40-50 χρόνια πρίν. Το διαδίκτυο και τα «μέσα κοινωνικής δικτύωσης» με την μεγάλη τους εξάπλωση έχουν γίνει όργανα παραπληροφόρησης, ελέγχου και προπαγάνδας παρά ενημέρωσης. Αν δε υπήρχαν τον καιρό του Μεταξά ούτε μια δεκετία δεν θα κράταγε το Κ.Κ.Ε.

Γράφονται πολλά και διάφορα και κανείς απορεί με το τι πρέπει να πιστέψει, ειδικά σε περιπτώσεις που η «επίσημη» ενημέρωση είναι ανεπαρκής ή δεν υφίσταται ή ακόμη χειρότερα όταν γίνεται μέσω διαρροών από «κύκλους» και «τετράγωνα» προσκείμενα στην πηγή της. Ψάχνει ο κόσμος να βρεί άκρη και δεν μπορεί...

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟ ΑΕΚΤΖΗΔΙΚΟ ΤΥΠΟ
(«ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΙ» ΚΑΙ ΡΥΠΑΡΟΓΡΑΦΙΕΣ)

Στίς 22 Σεπτέμβρη και με αφορμή την αδειοδότηση της Κ.Α.Ε. δημοσιεύθηκε στο ΑΕΚ365 ένας «απολογισμός που πληγώνει τις Κασσάνδρες». Το μεγάλο πλεονέκτημα του «απολογισμού» αυτού είναι ότι έχει συνταχθεί από την καλύτερη «πένα» που διαθέτει η ιστοσελίδα τον Μάριο Τριβιζά (και όχι τον Ευγένιο τον παραμυθά τον οποίο όσοι έχουν παιδιά τιμούν για τις παιδαγωγικές ιστορίες του).

Στον «απολογισμό» αυτόν συγκεφαλαιώνονται τα «επιτεύγματα» της νέας κατάστασης που υπάρχει στην (υποτίθεται) «ενιαία Α.Ε.Κ.». Φυσικά σε αρκετά του σημεία ο «απολογισμός» ακροβατεί ανάμεσα στην πραγματικότητα και σ΄αυτό που κάποιοι θα ήθελαν για πραγματικότητα ή όπως λέει και το σλόγκαν στην διαφήμιση της COCA-COLA«όπως θα έπρεπε να είναι». Ξεκινάμε λοιπόν τον σχολισμό του «απολογισμού» αυτού:

Η ΥΠΟ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗ Κ.Α.Ε. ΕΧΕΙ ΑΚΟΜΑ ΔΡΟΜΟ ΜΠΡΟΣΤΑ ΤΗΣ...
(ΜΙΑ ΑΚΟΜΗ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΜΑΣ)

Με την ευκαιρία της αδειοδότησης της Κ.Α.Ε. από την Ε.Ε.Α. βρήκαν ευκαιρία να ξεσπαθώσουν εκεί στο ΑΕΚ365. Έτσι πιθανώς η καλύτερη «πένα» που διαθέτουν (μακράν όλων των υπολοίπων) ο Μάριος Τριβιζάς δημοσίευσε τον «απολογισμό που «πληγώνει» τις Κασσάνδρες», τον οποίο θα σχολιάζουμε την επόμενη βδομάδα. Ο Μάριος που λέτε έκανε μιά φιλότιμη προσπάθεια να μας εμψυχώσει γράφοντας πως ήδη έχουμε κάνει πάνω από τον μισό δρόμο.

Μεταξύ λοιπόν όλων των υπολοίπων έγραψε και για την υπό εκκαθάριση Κ.Α.Ε. το παρακάτω σχόλιο:

* «Η εκκαθάριση της ΚΑΕ ΑΕΚ δεν πρόκειται να ξεκινήσει, γιατί δεν υπάρχει κανένα πεδίο συνεννόησης με την πλευρά Φιλίππου» (ο Αλεξίου βρήκε τρόπο για να ξεκινήσει η εκκαθάριση χωρίς τη συγκατάθεση των πρώην μετόχων και την εξασφάλισε στην πορεία).

 
 
   
Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Χρονολόγιο