ΕΔΩ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΠΟΥ ΕΚΦΡΑΖΟΥΝ
ΤΙΣ ΙΔΕΕΣ ΜΑΣ, ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΔΙΩΞΕΙΣ ΜΑΣ.
ΕΧΟΥΜΕ ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΟΥ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ ΠΟΥ ΑΞΙΖΕΙ ΣΤOΥΣ ΧΟΡΗΓΟΥΣ ΤΟΥ – ΜΕΡΟΣ Δ’.
(ΤΕΛΙΚΑ ΠΟΣΟ ΑΞΙΖΟΥΝ ΤΑ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΑ ΤΗΣ SUPER LEAGUE;)
Πάνω από δύο χρόνια πριν είχαμε δημοσιεύσει μια σειρά κειμένων σχετικά με τον Επαγγελματικό Αθλητισμό. Ένα από αυτά αφορούσε την σημασία της χορηγίας της NOVA (βλέπε εδώ). Τότε υποστηρίζαμε ότι τόσο η NOVA όσο και ο Ο.Π.Α.Π. έχουν ευθύνη για την κατάσταση στον Επαγγελματικό Αθλητισμό εφόσον δεν επιβάλλουν δια της (οικονομικής) ισχύς τους την βελτίωση των συνθηκών. Μια βελτίωση η οποία θα είχε θετικό αντίκτυπο πρώτα και κύρια στο ίδιο το προϊόν, άρα και στα κέρδη τους. Ωστόσο, μόλις πρόσφατα φαίνεται η NOVA να κατέθεσε συγκεκριμένες προτάσεις για οργανωτικές αλλαγές στο ποδόσφαιρο.
ΔΙΑΦΟΡΑ ΟΠΤΙΚΗΣ
(«ΔΕΝ ΤΑ ΒΛΕΠΕΙΣ ΟΛΑ ΑΠΟ ΚΕΙ ΠΟΥ ΤΑ ΚΟΙΤΑΣ/ΔΕΝ ΣΕ ΒΓΑΖΕΙ ΑΥΤΟΣ Ο ΔΡΟΜΟΣ ΠΟΥΘΕΝΑ»)
Πάμπολες καταστάσεις έχουν λάβει εκκρηκτικές διαστάσεις επειδή καμία από τις εμπλεκόμενες πλευρές δεν «έκανε πίσω» στις εκτιμήσεις της. Επειδή, δηλαδή, υπήρχε αυτό που λέμε «διαφορά οπτικής/θεώρησης». Σήμερα θα παραθέσω μόνο δύο περιπτώσεις από τις οποίες αποδεικνύεται πόσο σημαντική (αλλά και σεβαστή) μπορεί να είναι αυτή η «διαφορά οπτικής/θεώρησης». Σήμερα θα γίνει αναφορά σε μια ανάρτηση οπαδού (του Π.Α.Ο. συγκεκριμένα) αλλά και σ’ ένα βίντεο που κυκλοφορεί στο διαδίκτυο, δύο περιπτώσεις ενδεικτικές «διαφορετικής οπτικής».
ΕΧΟΥΜΕ ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ ΠΟΥ ΑΞΙΖΕΙ ΣΤΟΥΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΤΟΥ & ΕΝΑ Υ.Γ. - ΜΕΡΟΣ Β’
(ΜΕ ΤΕΤΟΙΟΥΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΔΕΝ ΠΑΣ ΜΠΡΟΣΤΑ)
Στο προηγούμενο κείμενο μας έγινε λόγος για το επίπεδο της Αθλητικής Ηγεσίας μας πάντα σε συνάρτηση με το επίπεδο του επαγγελματικού αθλητισμού μας και ειδικότερα του ποδοσφαίρου. Σήμερα θα συνεχίζουμε σχολιάζοντας το επίπεδο των παραγόντων που ασχολούνται με τον επαγγελματικό αθλητισμό. Η αφορμή είναι τόσο η συνολική συμπεριφορά των ιδιοκτητών των μεγάλων ειδικά ομάδων, όσο και η συνεχής αδυναμία του Αλαφούζου να διοικήσει την ομάδα του.
ΤΟ ΓΗΠΕΔΟ ΕΧΕΙ ΩΣ ΤΩΡΑ ΒΑΛΤΩΣΕΙ ΕΠΕΙΔΗ ΚΑΠΟΙΟΣ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ (Ή ΚΑΝΕΙ ΠΩΣ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙ) ΚΑΙ Η ΚΡΑΤΙΚΗ ΜΗΧΑΝΗ ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ ΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΗΣ
(ΝΙΣΑΦΙ ΠΙΑ!)
Το τελευταίο διάστημα οι ΑΕΚτζήδες είναι δέκτες αντιτιθέμενων μηνυμάτων όσον αφορά τις εξελίξεις για το γήπεδο. Μηνύματα που μεταφέρουν αντικρουόμενες μεταξύ τους πληροφορίες οι οποίες ΔΕΝ γίνεται να ισχύουν όλες ταυτόχρονα. Από την «επίσημη Α.Ε.Κ.» εκφράζεται παγίως η αισιοδοξία της ότι «όλα σε λίγο τελειώνουν», αλλά αυτό το ακούνε συνεχώς οπότε… Από την άλλη από άλλες πηγές ακούγονται πράγματα όχι ευχάριστα. Άσε που όσοι τον έχουν ζήσει την δεκαετία του ’90 έχουν βάσιμους λόγους να έχουν «δεύτερες σκέψεις» για την χρηματοδότηση του έργου. Τέλος υπάρχει και η «διαίσθηση» που προειδοποιεί όσους της δίνουν σημασία (οι υπόλοιποι κάνουν ότι δεν την «ακούν») ότι κάτι ΔΕΝ πάει καλά.
ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ – ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ. ΠΟΣΑ ΛΕΦΤΑ ΑΞΙΖΕΙ Η ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ ΜΕΡΟΥΣ ΕΝΟΣ Μ.Μ.Ε. ΚΑΙ ΜΕ ΠΟΙΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΟΥΝ ΟΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΕΝΟΙ ΤΟΝ «ΑΕΡΑ»;
Στις περιόδους μετά την εκδήλωση μιας οικονομικής κρίσης και της ύφεσης (μικρής ή μεγάλης, τοπικής ή γενικότερης) που την ακολουθεί αλλάζουν ιδιοκτήτη πολλές μεγαλύτερες ή μικρότερες εταιρείες. Εταιρείες των οποίων η ύπαρξη σε κάθε περίπτωση έχει μεγάλη σημασία για τους κλάδους στους οποίους δραστηριοποιούνται. Είναι προφανές ότι οι συγκεκριμένες εταιρείες αλλάζουν χέρια από ανάγκη∙ εξαιτίας, δηλαδή, της αδυναμίας του ιδιοκτήτη τους ν’ ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του. Είναι ελάχιστες οι περιπτώσεις που οι ιδιοκτήτες τους έχουν οι ίδιοι την ευκαιρία να πουλήσουν την εταιρεία τους διαπραγματευόμενοι οι ίδιοι με τον νέο ιδιοκτήτη.
ΟΙ «ΠΟΥΘΕΝΑΔΕΣ» ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ ΤΟ «ΠΛΗΡΩΜΑ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ» ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ ΓΗΠΕΔΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΟΥΝ
(ΕΛΠΙΖΟΝΤΑΣ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΘΕΙ Η «ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΥΚΑΙΡΙΑ»)
«Σ’ αναμμένα κάρβουνα» κάθεται η πλειοψηφία του «κόσμου της Α.Ε.Κ.» περιμένοντας από μέρα σε μέρα να βγεί «άσπρος καπνός» από το ΥΠ.ΕΝ. Κάποιοι περιμένουν να εκδοθεί η Άδεια για να βγούν «να την πούν» σ’ όσους έλεγαν πως δεν μπορεί να βγεί. Θα είναι γι’ αυτούς μια προσωπική δικαίωση, θα νιώσουν σαν να ψήλωσαν 15 πόντους. Κάποιοι έχουν αρχίσει πλέον (μετά από τόσες διαψεύσεις) ν’ αμφιβάλλουν για το ότι μπορεί «κανονικά», δηλαδή νόμιμα, να βγεί. Στην ουσία η μεταξύ τους διαφορά οφείλεται στον διαφορετικό βαθμό πίστης (και υποταγής) στον «Διοικητικό Ηγέτη».
ΠΟΣΟ ΦΤΩΧΟΤΕΡΟΣ ΣΥΓΓΕΝΗΣ ΤΟΥ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΠΑΣΚΕΤ;
(ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ Ή ΑΚΡΙΒΟ ΧΟΜΠΥ ΠΛΟΥΣΙΩΝ;)
Εν αρχή ήν τα (ερασιτεχνικά) σωματεία, τα οποία όντας κομμάτι της κοινωνίας προσπάθησαν ν’ αγκαλιάσουν όλες τις αθλητικές δραστηριότητες που υπήρχαν την εποχή της ίδρυσης τους. Ίδρυσαν τμήματα για κάθε άθλημα αρκεί να υπήρχε κόσμος να τα στελεχώσει επαρκώς. Στη συνέχεια κάποια από τ’ αθλήματα έγιναν «επαγγελματικά», κάποια παρέμειναν «ερασιτεχνικά» και τέλος κάποια άλλα χαρακτηρίστηκαν ως «ημιεπαγγελματικά». Τα πρώτα έφυγαν από τον έλεγχο των σωματείων και πέρασαν στον (περισσότερο, λιγότερο ή καθόλου επιτυχημένο) έλεγχο επιχειρηματιών που «αγαπούν τον αθλητισμό» και «θέλουν να προσφέρουν στις ομάδες που αγαπούν από μικροί» και οι οποίοι φυσικά «έχουν τον τρόπο τους».
ΕΧΟΥΜΕ ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ ΠΟΥ ΑΞΙΖΕΙ ΣΤΟΥΣ ΔΙΟΡΓΑΝΩΤΕΣ ΤΟΥ - ΜΕΡΟΣ Γ’
(ΕΥΤΥΧΩΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΤΟ ΧΑΝΤΑΚΩΣΟΥΝ)
Στα δύο προηγούμενα κείμενα έγινε λόγος για τόσο για την Αθλητική Ηγεσία όσο και για τους παράγοντες/ιδιοκτήτες των ομάδων. Σήμερα είναι η σειρά των παραγόντων των διοργανωτών του επαγγελματικού μας ποδοσφαίρου, δηλαδή της Ε.Π.Ο. από τη μια πλευρά και της SUPER LEAGUE από την άλλη. Ωστόσο, στην πράξη οι παράγοντες/ιδιοκτήτες των ομάδων και αυτοί των διοργανωτών είναι πολύ στενά διαπλεκόμενοι καθώς οι μεν πρώτοι επιζητούν ν’ αυξήσουν την επιρροή τους στους δεύτερους, ενώ οι δεύτεροι δεν θέλουν να τους κακοκαρδίσουν. Βέβαια, αυτό κάθε άλλο παρά εύκολο είναι ειδικά αφού τα συμφέροντα μεταξύ των παραγόντων/ιδιοκτητών είναι αντικρουόμενα.
Κ.Α.Ε. Α.Ε.Κ.: ΕΛΕΓΧΟΣ ΠΡΟΟΔΟΥ Ν. 14
(ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΥ 3η)
Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά η «Βασίλισσα» κατόρθωσε να καταταγεί 3η στο Πρωτάθλημα. Για να το πετύχει αυτό φέτος κέρδισε όπως και πέρισυ τον Άρη. Φέτος όμως το έκανε με το «καθαρό» 3-0, δηλαδή νικώντας δύο φορές στην Αθήνα και μια στην Θεσσαλονίκη. Παρά το γεγονός ότι ΔΕΝ αλλάζει κάτι με την κατάληψη της 3ης θέσης, είναι ωστόσο μια κάποια αναγνώριση/παρηγοριά ειδικά για τους παίκτες και το τεχνικό επιτελείο, αφού η 3η θέση (όπως λένε και οι μπασκετικοί) είναι η 1η θέση στο «Πρωτάθλημα των υπολοίπων». Η ομάδα φέτος έπαιξε 55 συνολικά παιχνίδια (8 παραπάνω από πέρισυ) και από στατιστικής άποψης (για την οποία θα γίνει λόγος προσεχώς) ΔΕΝ είχε μεγάλη διαφορά από πέρισυ.
ΟΙ «ΠΟΥΘΕΝΑΔΕΣ» ΣΧΟΛΙΑΖΟΥΝ ΤΙΣ ΔΙΑΡΡΟΕΣ ΑΛΕΞΙΟΥ & ΣΙΑ ΚΑΙ ΔΙΝΟΥΝ ΤΙΣ ΠΡΕΠΟΥΣΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
(ΕΤΣΙ ΟΠΩΣ ΤΑ ΚΑΤΕΦΕΡΑΝ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΔΙΑΦΥΓΗ)
Συμπληρώνεται αισίως μια εβδομάδα από τη στιγμή που δύο κανονικά έντυπα «Έθνος» και «GOAL» έφεραν στην επιφάνεια το θέμα της διενέργειας ανάκρισης σε βάρος του Δ.Σ. της περιόδου 2013-2016 του Σωματείου μας (βλέπε εδώ). Ένα θέμα το οποίο οι ΑΕΚτζήδες δημοσιογράφοι ΔΕΝ τόλμησαν να πιάσουν καθένας για τους δκούς του λόγους. Είχε, βέβαια, προηγηθεί δημοσίευμα της εφημερίδας «ΚΟΝΤΡΑ» και αναδημοσίευση του στην ιστοσελίδα www.eksegersi.gr.
ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ – ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ. ΠΟΣΑ ΛΕΦΤΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΦΕΡΟΥΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΤΑΜΕΙΟ ΟΙ ΥΔΡΟΓΟΝΑΝΘΡΑΚΕΣ;
Τα τελευταία χρόνια τόσο εξαιτίας της Οικονομικής Ύφεσης όσο και της υψηλής τιμής του πετρελαίου γίνεται πολλή συζήτηση σχετικά με τα έσοδα που θα μπορούσε να εξασφαλίσει η Χώρα μας από την εκμετάλλευση των κοιτασμάτων πετρελαίου που βρίσκονται στον βυθό του Αιγαίου, του Κρητικού και του Ιονίου πελάγους. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ειδικών τα περισσότερα από τα κοιτάσματα αυτά βρίσκονται σε σχετικά μεγάλα βάθη οπότε και η εκμετάλλευση τους είναι ακριβότερη. Σήμερα θα εξετάσουμε κατά πόσον είναι δικαιολογημένη μια τέτοια προσδοκία, όπως επίσης και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες αυτή μπορεί να εκπληρωθεί.























































































Χρονολόγιο