ΕΔΩ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΠΟΥ ΕΚΦΡΑΖΟΥΝ
ΤΙΣ ΙΔΕΕΣ ΜΑΣ, ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΔΙΩΞΕΙΣ ΜΑΣ.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΜΙΑ ΠΑΡΑΝΟΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ «ΝΕΑ» Π.Α.Ε. Α.Ε.Κ.
(ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΤΕΙ ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΜΙΑ ΚΑΙ ΚΑΛΗ)
Με αφορμή την διαδικασία αδειοδότησης για το νέο πρωτάθλημα γράφτηκε στο blog SPORTS TRIUNFO το παρακάτω σχόλιο το οποίο και προκάλεσε το παρόν κείμενο μας:
«Η ΜΙΚΡΗ ΑΛΛΑΓΗ
Διαβάζοντας τις ομάδες τις οποίες αδειοδότησε ή δεν αδειοδότησε η ΕΕΑ βλέπει κανείς ότι όλες σχεδόν οι ομάδες έχουν αλλάξει ονομασία από την μητρική.
Όπως και η ΑΕΚ μας. Η επίσημη ονομασία είναι Αθλητική Ένωση Κωνσταντινουπόλεως-ΑΕΚ ΠΑΕ. Θα πει κάποιος τι μαλακίες είναι αυτές που γράφεις. Απλά να θυμίσουμε ότι μέχρι το 2013 η ονομασία της ΠΑΕ ήταν σκέτη ΑΕΚ ΠΑΕ. Λεπτομέρειες θα πει κανείς, ας είναι και ελάχιστα πειραγμένο το έμβλημα. Άλλωστε δεν γινόταν, διαφορετικά».
ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7ο: Η ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΔΕΣΜΗ ΜΕΤΡΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ Α.Α.Ε. (ΜΕΡΟΣ Α’)
Από την ημέρα που βγήκαμε «στον αέρα» βάλαμε σαν κύριο σκοπό μας την αλλαγή του πλαισίου λειτουργίας των Αθλητικών Ανωνύμων Εταιρειών. Η αλλαγή του πλαισίου θα έπρεπε να γίνει στην κατεύθυνση της διαφανούς λειτουργίας τους και του κοινωνικού ελέγχου τους, όπου ως κοινωνικός έλεγχος εννοείται η άμεση ή έμμεση λογοδοσία των Α.Α.Ε. πρωτίστως πρός τους οπαδούς-πελάτες τους και δευτερευόντως πρός το σύνολο της κοινωνίας. Θα ήταν επικίνδυνο αλλά και συνάμα αστείο αν στις συνθήκες στις οποίες είναι μαθημένες οι Π.Α.Ε. & Κ.Α.Ε. να λειτουργούν τόσα χρόνια αφήνονταν η αλλαγή στην εθελοντική συμμόρφωση των Α.Α.Ε. μ’ ένα γενικό πλαίσιο αρχών (όπως για παράδειγμα οι διάφοροι Κώδικες Εταιρικής Διακυβέρνησης). Συνεπώς την αλλαγή του πλαισίου πρέπει να την επιβάλλει νομοθετικά το Κράτος. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι πρέπει να περιμένουμε από το Κράτος ν’ αποφασίσει τα σχετικά μέτρα. Ίσα-ίσα υπάρχουν πλήθος λόγοι για να προτείνουμε συγκεκριμένα μέτρα και να πιέσουμε για την υιοθέτηση και εφαρμογή τους. Στο πλαίσιο αυτό σήμερα το «παρατηρητήριο» καταθέτει την παρακάτω δέσμη μέτρων.
«ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΑΠΑΙΤΗΣΗ ΠΟΛΛΩΝ ΑΕΚΤΖΗΔΩΝ»
(«ΕΞΕΓΕΡΜΕΝΟΙ» ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ. ΕΙΔΑΤΕ ΤΕΛΙΚΑ ΤΙ ΕΥΚΟΛΟ ΠΟΥ ΗΤΑΝ;)
Δεν πρόλαβε να συμπληρωθεί καλά-καλά μισή μέρα από την στιγμή που ανέβηκε αυτό το θέμα μας και το www.eksegersi.gr μας έκανε την χάρη ν’ ανεβάσει όλο το παραχωρητήριο (βλέπε εδώ).Δοθείσης της ευκαιρίας θ’ αναρτήσουμε τις 13 σελίδες της σύμβασης στην κατηγορία «ΧΡΗΣΙΜΑ ΚΕΙΜΕΝΑ» προκειμένου να είναι εύκολη η αναζήτηση της στο μέλλον. Ωστόσο δεν μπορούμε να μην «παραπονεθούμε» για τον τρόπο με τον οποίο υπογράμμισαν την παράγραφο 6.3 στην 7η σελίδα δυσκολεύοντας (όχι πολύ) την ανάγνωση του κειμένου.
ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΝΙΚΑΝΕΣ ΚΑΙ ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΣ ΔΙΟΙΚΗΣΕΙΣ
(ΑΝ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΨΕΤΕ ΤΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΤΗΣ Α.Ε.Κ. ΠΕΙΤΕ ΤΟ ΜΑΣ)
(Σημείωση: Στο κείμενο που ακολουθεί η λέξη «διοίκηση» χρησιμοποιείται με την ευρύτερη έννοια της αυτήν της άσκησης εξουσίας είτε άμεσα, είτε έμμεσα. Η άμεση άσκηση εξουσίας επιτυγχάνεται με την αυτοπρόσωπη συμμετοχή του ιδιοκτήτη στα όργανα λήψης των αποφάσεων, ενώ η έμμεση στην συμμετοχή μέσω αντιπροσώπων στα όργανα αυτά. Έτσι κι’ αλλιώς δεν πρέπει να ξεχνούμε πως παρά το γεγονός ότι το Δ.Σ. είναι το όργανο διοίκησης μιάς εταιρείας, ασκεί αυτήν την αρμοδιότητα για λογαριασμό του ιδιοκτήτη της ο οποίος στην πράξη ασκεί την διοίκηση (εξουσία) μέσω του Δ.Σ.).
ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ «ΕΞΕΓΕΡΜΕΝΟΥΣ»: ΠΑΛΙ «ΜΙΣΕΣ ΔΟΥΛΕΙΕΣ» ΚΑΝΕΤΕ
(ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΒΓΑΖΕΤΕ ΟΛΟ ΤΟ ΠΑΡΑΧΩΡΗΤΗΡΙΟ;)
Οι μισές αλήθειες είναι ισοδύναμες με ψέματα. Δεν είχαμε καμία αμφιβολία ότι θα το βρίσκατε το παραχωρητήριο. Στις μεταξύ μας συζητήσεις αμφιβάλλαμε (και όπως φαίνεται σωστά) αν θα είχατε το σθένος να το δημοσιεύσετε όλο. Από κεί και πέρα αφού το έχετε όλο υπάρχουν δύο επιλογές για εσάς:
- Ή μας το στέλνετε στο aekwatchers@gmail.com όλο και το βγάζουμε εμείς,
- Ή βρίσκετε το κουράγιο και το βγάζετε μέσω link εσείς.
Άλλη λύση όπως το βλέπουμε εμείς δεν υπάρχει.
Ως «παρατηρητές» δηλώνουμε ότι δεν εμπιστευόμαστε aprioriτην κρίση σας γιατι όπως αποδείχτηκε και στην περίπτωση της απάντησης του Αυτοτελούς Τμήματος Νομοθετικής Πρωτοβουλίας και Έργου της ΔΑΟΚΑ (βλέπε εδώ) άλλα έγραφε η απάντηση και άλλα ερμηνεύατε εσείς (ίσως επειδή έτσι τα καταλαβαίνατε).
ΤΑ ΦΟΥΜΑΡΑ ΠΕΡΙ «ΑΘΛΗΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ» ΚΑΙ Η ΣΚΛΗΡΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
(Ο «ΑΘΛΗΤΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ» ΚΑΙ ΜΙΑ -ΑΝΤΙ ΤΡΙΩΝ- ΠΑΝΤΕΛΟΝΑΤΗ «ΣΥΓΓΝΩΜΗ»)
Το κακό σ’ αυτό τον τόπο με τους «αντικειμενικούς» έχει παραγίνει. Έχουμε γεμίσει με «αντικειμενικούς» δημοσιογράφους των οποίων η «αποστολή» (διάβαζε δουλειά) είναι να μας παραγεμίζουν το κεφάλι συνεχώς με «αντικειμενικότητες» μπας και στο τέλος τις πιστέψουμε. Βέβαια εκτός από τις «αντικειμενικότητες» μας βοβαρδίζουν με παραδείγματα «αθλητικού πολιτισμού» όπου υποτίθεται ότι οι «αθλητές» δεν έχουν να χωρίσουν τίποτα με τους αντιπάλους τους και συμπεριφέρονται σ’ αυτούς με ιπποτική τιμή. Παρ’ όλα αυτά υπάρχουν και κάποια περιστατικά τα οποία τους χαλάνε την εικόνα που εκείνοι (οι δημοσιογράφοι) θέλουν να μεταδώσουν. Όταν συμβαίνουν αυτά τα περιστατικά αποδίδονται είτε σε κάποια «κωλόπαιδα» (που παραμένουν τέτοια εσαεί), είτε στην «κακιά στιγμή» (όταν οι εμπλεκόμενοι δεν έχουν χαρακτηριστεί «κωλόπαιδα» στο παρελθόν). Υπάρχουν όμως και περιπτώσεις στις οποίες εμπλέκονται τόσο «καλά» παιδιά όσο και «κωλόπαιδα». Τότε η ευθύνη για ότι συμβεί καταλογίζεται στα «κωλόπαιδα» τα οποία είτε αμέσως είτε εμμέσως έχουν προκαλέσει τα «καλόπαιδα» (τα οποία απλά έχασαν την ψυχραιμία τους).
Η ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΠΥΡΟΒΟΛΙΚΟΥ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΕΦΟΔΟ
(ΟΤΑΝ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΩΝ ΕΙΝΑΙ ΝΑ «ΦΤΙΑΧΝΟΥΝ ΚΛΙΜΑ»)
Είναι κοινή πεποίθηση (άρα και σωστή) ότι κάποιους δεν μπορείς να τους πιάσεις φίλους». Αυτό συμβαίνει γιατί αυτοί τον μόνο που μπορούν ν’ ανεχτούν (χωρίς να τον υποσκάπτουν) είναι τον εαυτό τους και αυτόν όχι για πολύ καιρό. Όταν όμως αυτοί τυγχάνει να είναι δημοσιογράφοι τα πράγματα γίνονται επικίνδυνα. Υποτίθεται ότι οι δημοσιογράφοι έχουν αναλάβει τον θεσμικό ρόλο της ενημέρωσης των πολιτών καθώς και την υποχρέωση να εκφράζουν την γνώμη τους για ότι αυτοί κρίνουν πως ααυτό απαιτείται. Συνήθως η έκφραση της γνώμης τους θεωρείται και ως προσπάθεια επηρεασμού της «κοινής γνώμης» ειδικά όταν θεωρούνται προσδεδεμένοι σε συγκεκριμένα οικονομικά και επιχειρηματικά κέντρα (και άρα εξαρτώμενοι από αυτά).
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΕΧΟΥΜΕ, ΑΠΟ ΤΙΜΕΣ ΠΩΣ ΠΑΜΕ;
(ΕΛΠΙΖΟΥΜΕ ΜΟΝΟ ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΦΕΤΟΣ)
Γυρίστηκε, λέει, το διαφημιστικό για τα διαρκείας της νέας χρονιάς (βλέπε εδώ). Στο διάβασμα (κατά το άκουσμα) της είδησης όλοι οι «παρατηρητές» νοιώσαμε λίγο καλύτερα. Μπορεί να μην υπάρχει ο σχετικός τιμοκατάλογος, αλλά τουλάχιστον από διαφημιστικό είμαστε καλυμμένοι, κάτι είναι κι’ αυτό δεν συμφωνείτε; Πρωταγωνιστής στο διαφημιστικό είναι -σύμφωνα με το ρεπορτάζ- το 25ο ιδρυτικό μέλος της Ένωσης Φίλων Α.Ε.Κ. ο Γ. Μητσικώστας. Τον Μητσικώστα πλαισίωσαν οι: Μάνταλος, Αραβίδης, Μπακάκης, Γιόχανσον.
ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ. Ο ΕΝΙΑΙΟΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ Φ.Π.Α., ΤΟ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ ΤΩΝ 12.000 ΕΥΡΩ, ΟΙ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΕΣ ΑΓΡΟΤΙΚΕΣ ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΑΔΙΚΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗΣ ΑΣΧΕΤΟΣΥΝΗΣ.
Τα είχαμε γράψει εγκαίρως για να είστε ενημερωμένοι και με καθυστέρηση σε σχέση με το πότε θα μπορούσαμε να το έχουμε κάνει προκειμένου να μην μας κατηγορήσει κανείς για προπαγάνδα και προσπάθεια επηρεασμού πρίν τις εκλογές του Γενάρη. Η οικονομική πραγματικότητα και η άσκηση της οικονομικής πολιτικής έχουν τα όρια που τους επιβάλλει η χρηματική/ανταλλακτική οικονομία. Έχοντας ασχοληθεί σε παλαιότερα κείμενα μας με το θεωρητικό κομμάτι, σήμερα θα σχολιάσουμε τρείς συγκεκριμένες αποφάσεις της κυβέρνησης προκειμένου να γίνει κατανοητό τόσο το αδιέξοδο (σε σχέση με τις εξαγγελίες της) στο οποίο έχει περιέλθει από την οικονομική πραγματικότητα, όσο και η αδικία και η επιμονή στην συντεχνιακή αντιμετώπιση των διαφορετικών(;) ομάδων φορολογούμενων. Όσα ακολουθούν προκύπτουν ως αβίαστα συμπεράσματα από τις αποφάσεις που έχουν ήδη ληφθεί και δεν συνιστούν αντιπολίτευση ή ακόμα και προπαγάνδα, εκτός και αν κάποιοι αρέσκονται στην ανακάλυψη (εσωτερικών και εξωτερικών) εχθρών στην προσπάθεια τους να χρεώσουν στους άλλους και όχι στους ίδιους το «κόστος» των οικονομικών μέτρων που λαμβάνουν.
ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ: ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5ο. ΟΤΑΝ ΟΠΑΔΟΙ ΚΑΙ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΕΧΟΥΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΙΔΕΑ ΓΙΑ ΤΟ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΚΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΤΩΝ Π.Α.Ε.
Υπάρχουν λίγοι (κυρίως οι φτασμένοι και με μεγάλη εμπειρία) αθλητικοί δημοσιογράφοι που να μπορούν να γράψουν ένα άρθρο της προκοπής (που ν’ αξίζει τον χρόνο να το διαβάσεις), πόσο μάλλον μιά ανάλυση. Τότε ακόμα και αν διαισθητικά προσεγγίζουν σωστά την πραγματικότητα δεν είναι όμως σίγουρο ότι θα καταφέρουν ν’ αναδείξουν το θέμα επαρκώς. Εκτός της κατάρτησης τους (η οποία μπορεί να είναι ελλειπής σχετικά με το ζήτημα που διαπραγματεύονται) υπάρχει και ένα ακόμη εμπόδιο που σχετίζεται με το πώς κάνεις μια ανάλυση ενδιαφέρουσα για τον «πολύ κόσμο». Έτσι στην προσπάθεια τους να κάνουν το κείμενο τους ενδιαφέρον από τη μια πλευρά και «εύπεπτο» από την άλλη ξεκινούν τις «εκπτώσεις» οι οποίες πάντα επηρεάζουν την ποιότητα της ανάλυσης και αν ξεφύγουν από τον άμεσο έλεγχο του αρθρογράφου το κείμενο του καταντά «ανωφελές ανάγνωσμα».
ΠΑΤΡΑ-ΚΟΡΙΝΘΟΣ ΔΥΟ ΩΡΕΣ ΔΡΟΜΟΣ
(ΘΑ ΤΟΝ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ;)
Ο «πασπαρτού» αλλά και «μπαλαντέρ» Α. Κούγιας πάει με όλα, ακριβώς σαν τον μαϊντανό (δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι έχει τόσες τηλεοπτικές εμφανίσεις). με την ιδιότητα του ιδιοκτήτη έχει περάσει από (υπερβολικά) πολλές ομάδες. Προ καιρού και με αφορμή δημοσίευμα σχετικά με την επικείμενη (με βάση το δημοσίευμα) συγχώνευση της Παναχαϊκής με το Αιγάλεω. Η κεντρική ιδέα του κειμένου μας εκείνου (βλέπε εδώ) ήταν ότι δεν πρέπει να είναι στο χέρι ενός ανθρώπου η λήψη κρισίμων αποφάσεων ερήμην αυτών που κυρίως επηρεάζονται από τις αποφάσεις αυτές, μόνο και μόνο επειδή βρέθηκε σε μια στιγμή να κρατά τα κλειδιά (να ελέγχει) ενός Σωματείου. Βέβαια θα μπορούσε ν’ αντιτάξει κάποιος ότι όταν αυτό συμβαίνει είναι αποτέλεσμα της αδιαφορίας των μελών του Σωματείου τα οποία είτε σταμάτησαν ν’ ασκούν διοίκηση (και έλεγχο) είτε παρέδωσαν οικεία βουλήσει την διοίκηση στον «σωτήρα» (από τον οποίο στη συνέχεια επιδιώκουν ν’ απαλλαγούν), είτε και τα δύο μαζί.























































































Χρονολόγιο